loader image

Masalah biasa yang sering dihadapi oleh suami isteri yang perkahwinan sudah berusia lebih dari 5 tahun ada hubugan sudah tidak sehangat dulu lagi. Ramai yang sering bertanya bagaimana tips untuk menghangatkan semula hubungan suami isteri yang dah mula suram. Dengan bahasa lain, hubungan yang dahulu seronok dilakukan bersama-sama sudah tidak dirasai seperti dulu. Tak kira lah, dalam hubungan seharian ataupun hubungan seks.

Dipetik dari masalah salah seorang pelanggan Tuah, ada yang mengatakan isterinya dahulu sangat ceria dan apa yang dilakukan sering menggembirakan hati. Tapi selepas 5 athun perkahwinan, dia asyik moody dan merungut. ” Saya tak ada masalah kewangan, tak ada pergaduhan sebab orang ketiga atau apa-apa pun. Tapi perkara ini berlaku secara tiba-tiba. Sehingga bila diajak untuk melakukan seks suami isteri pun sering ditolaknya.” Kata pelanggan Tuah tersebut.

 

tips menghangatkan hubungan suami isteri

Banyak faktor yang perlu diteroka oleh suami isteri

Ada banyak faktor yang mesti kita lihat untuk merungkai apakah masalah sebenar dan apakah langkah-langkah yang ingin kita ambil untuk selesaikan masalah ini. Disebabkan kaum wanita itu sendiri sangat rumit, maka segala masalah semesti lebih merumitkan. Hal ini yang menyebabkan kaum lelaki atau kaum suami khususnya bertindak untuk tidak menyelesaikan masalah malah menjadikan apa yang dihadapinya itu lebih teruk. Contohnya, bergaduh, atau mungkin bercerai, atau mungkin berkahwin lagi. Akhirnya, alasan yang digunakan sudah tidak sehaluan, sudah tidak seronok bersama dan lain-lain lagi. Lebih teruk, menyalahkan jodoh.. Sudah tidak ada jodoh.

” Nak bina sesebuah hubungan ambil masa bertahun-tahun, nak musnahkan ia tak sampai berapa saat pun. Beribu alasan digunakan untuk membina sesebuah perhubungan, tapi ketika ia hendak dihancurkan, 1 sebab sudah cukup untuk hancurknnya.”

Sebelum itu, kita mesti merungkai dan mencari permasalahan yang timbul sebelum kita cari jalan penyelesaian yang ada. Sebab apa saja yang anda buat, jika masalah-masalah di bawah ini tidak diselesaikan terlebih dahulu, ia pasti tak akan dapat diselesaikan. Yelah setiap masalah itu pasti ada sebab musababnya. Sila semak 2 perkara ini terlebih dahulu, sebab perkara ini benda asas yang akan buatkan mood mereka secara automatik ‘spoilt'.

1. Adakah anda sudah berikan perhatian yang secukupnya untuk pasangan anda?

Seorang wanita khususnya isteri memang perlukan perhatian yang besar dari seorang suami. Ini kerana, bila sah sahaja dia sebagai isteri anda, seorang isteri akan mengabdikan dirinya sepenuhnya kepada suami. Anda lelaki mungkin tidak faham perkara ini. Bayangan, seluruh hidupnya telah bertukar kepada satu-satunya untuk anda. Untuk mebahagiakan suami. Kawan-kawan yang rapat pun pasti tidak akan seperti dulu lagi sebab andalah kawannya yang paling rapat. Jadi berilah perhatian sepenuhnya kepada isteri anda.

Cerita bab perhatian ini pelbagai sebab wanita ini mereka kata berbeza-beza. Tetapi kajian yang dijalankan pada beberapa wanita di Asia, perhatian yang dimaksudkan adalah suami ada disisi mereka untuk bantu uruskan rumahtangga, mendengar segala permasalahan mereka dan memenuhi segala permintaan kecil mereka.

Permintaan kecil inilah yang sebenarnya sangat besar bagi lelaki, iaitu ‘masa'. Mereka inginkan masa bersama suami untuk berjalan-jalan di taman, menemani mereka ‘shopping', dan lain-lain lagi. Bukan harta benda yang menjadi keutamaan mereka, tetapi masa anda. Itu yang paling berharg.

2. Adakah kehendak mereka sudah dipenuhi?

Wanita sudah semestinya terkenal dengan kehendak yang pelabagai atau tak menentu. Sehingga para lelaki sendiri bingung apa sebenarnya yang mereka inginkan. Betul kan? Disini para lelaki kena bijak untuk buatkan para isteri faham. Kenalpasti apa yang isteri inginkan. Jika ia dari material, usahakan untuk penuhi apa yang dia inginkan, pasti akan membahagiakannya. Jika tidak mampu, cuba buatkan dia faham dan gantikan dengan benda yang di perlu.

Jangan dilupa kehendak batin mereka. Mungkin ini sering tidak diambil serius oleh para lelaki. Kerana sibuk mencari nafkah zahir, nafkah batin diabaikan. Seks bukan perkara yang kotor untuk dibincangkan bersama isteri. Ia tanggungjawab. Jika kehendak seks isteri tidak dipenuhi, para suami wajib penuhi. Sebab itulah seks bukanlah perkara yang boleh dibuat ‘main'. Ramai yang gelarkan seks sebagai ‘main' sehinggakan perkara ini dibuat main-main. Tidakkah anda tahu seks itu juga merupakan faktor terbesar kebahagiaan rumahtangga? Banyak masalah selesai hanya dengan seks sahaja. Nak rujuk suami isteri pun hanya perlukan suami isteri melakukan seks? tidakkah anda terfikir semua itu?

 

tips menghangatkan hubungan suami isteri

Jika anda sudah kenalpasti masalah atau puncanya, anda boleh cuba tips yang kami berikan ini :

Masalah isteri kurang perhatian

Luangkan masa bersama mereka. Itu kunci utama. Setiap minggu, pastikan ada hari yang isteri anda tentukan apa yang dia ingin lakukan bersama anda. Contohnya, setiap hari Ahad, anda berikan kuasa pada isteri anda untuk tentukan kemana dia hendak makan, kemana dia hendak bersiar-siar dan sebagainya. Dan anda ikut sahaja dan pastikan anda paksa diri anda untuk suka. Sebab orang perempuan ni, apa yang dia suka, dia nak suami juga suka. Baru dia akan bahagia.

Amalkan setiap hari bertanya apa yang dia buat hari ini, apa yang dia suka,apa yang dia tak suka. Apa masalah yang dia hadapi harini dan lain-lain lagi. Ya setiap hari. Bayangkan kalau anda tertinggal satu hari sahaja, bayangkanlah berapa banyak masalah-masalah kecil yang dikumpulkan dan ia akan menjadi besar.

Masalah isteri kurang kehendak batin

Mungkin anda terlalu sibuk sehingga kehendak batin, atau seks isteri diabaikan. Ambil berat soal ini. Masalah dalaman seperti ini bakal mengundangkan masalah-masalah lain yang lebih besar, kerana masalah ini paling sukar untuk dibincangkan. Masalah begini biasanya dialami oleh suami isteri yang telah mempunyai anak lebih dari satu. Kurangnya masa untuk suami isteri bersama-sama terutamanya untuk seks. Yelah, nak menguruskan anak-anak. aaa

Kajian di Eropah mengatakan, Quikie Sex atau seks pantas boleh menyelesaikan masalah ini.

Yes hanya 5-10 minit sahaja masa diambil tak kiralah dimana sahaja ruangan rumah yang tidak ada anak-anak boleh dilakukan. Tidak kiralah di dapur, di stor, di dalam bilik dan sebagainya. Ia mampu memberikan keseronokan suami isteri dan menyelesai ‘bil air yang tertunggak'. Pastikan isteri juga orgasme, bukan anda seorang sahaja.

tips menghangatkan hubungan suami isteri

Goda isteri anda

Jangan anda tak tahu. Isteri suka digoda. Mengorat isteri anda atau godanya macam anda sebelum kahwin, atau waktu anda baru mula-mula kahwin dulu. Ini bakal menghangatkan kembali hubungan suami isteri anda. pakai hensem-hensem. Sikat rambut dengan rapi. Pakai wangian yang boleh memikat menggoda seperti wangian pheromone untuk menggoda isteri anda. Wangian pheromone boleh buatkan mood isteri anda menjadi lebih ghairah dan romantis. Peluklah mereka selalu. Buatkan mereka rasa anda hanya inginkan mereka dalam hidup anda. Hal ini akan buatkan mereka sentiasa rasa bahagia dan diperlukan.

Goda mereka dengan tempat-tempat indah. Sesekali tinggalkan anak-anak di kampung atau rumah saudara anda, kemudian luangkan masa hanya bersama isteri anda dengan staycation di hotel-hotel tepi pantai dan sebagainya. Gunakan masa tersebut sepenuhnya untuk menggodanya dan membuatkan dia bahagia. Satu kali sahaja hati mereka disentuh, kenangan tersebut akan terpahat dalam mindanya sampai bila-bila.

Anda juga boleh surprise isteri anda dengan sesuatu yang baru pada diri anda. Contohnya, pergi gym dan hasilkan tubuh yang lebih sasa, atau mungkin gunakan Tuah untuk dapatkan zakar yang lebih keras, zakr yang lebih besar dan zakar yang lebih padu. Benda-benda kecil ini kadang-kadang boleh mewarnakan hubungan suami isteri kerana perempuan akan nampak effort yang anda lakukan untuk mereka.

Semoga anda berjaya menghangatkan semula hubugan rumahtangga anda

Jika anda ada masalah dengan zakar anda, gunakan Tuah Sapu dan urut sahaja, zakar anda akan lebih keras, padu dan tahan lebih lama. Selesaikan masalah anda dengan Tuah hari ini!